söndag 14 april 2013

Inte igen..

Dreamstar har blivit halt. Okej det hela började när hästarna kom till VD jag och Star skulle kolla på dem. När vi kommer dit ser jag en svart häst jag blev stört kär i den svarta och ville genast köpa den. Men jag hade inte råd så jag skulle börja spara. Dagen efter när vi tränar för druidinstruktören så känns han halt helt plötsligt jag berättar för vår instruktör och han sa att vi skulle skippa träningen idag och låta Star vila. Jag och Star gick tillbaka till stallet. Jag gav han ett äpple och vatten kollade hovarna borstade han och lindade hans ben. Så skulle jag gå ut och jobba för att få in sc (fejk*, jag köpte egentligen sc men ändå) När jag kommer tillbaka så hänger Star med huvudet och står på 3 ben jag blev orolig och kontaktade vetrinären. Så hoppar vi fram: Star blev okej och vi kunde börja träna med Wilma Bigstorm igen. Jag och Wilma skulle kolla på dem nya hästarna i FG (Nu har jag lagt ner köpet med den svarta och bla bla) När vi kommer dit så blir Wilma kär i en hingst och så. Och jag blir kär i ett sto (en mörkbrun med ljus man och svans) Jag och Wilma rider hem. Och så idag efter druid träningen pratar jag med min instruktör om en ny häst. På väg in i stallet haltar plötsligt Star jag pratade med Eliza och hon sa att vi skulle av vakta och se. Men jag börjar misstänkta att Star inte vill ha någon att konkurera mot. Och nu kanske ni undrar varför jag inte kan ha 2 medans Star är halt. Jo det är för att då hinner jag inte med mig. Star tar all min tid när han är halt. Jag jobbar från kl. 5 på morgonen till kl. 11 på kvällen och hinner ändå inte med... :( Om max 2 veckor ska han va frisk D:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar